З тих пір, як Інтернет став швидким і доступним, кількість користувачів, які обирають відео, все більше перевищує число, тих, хто робить вибір на користь читання. Інформацію про товари тепер теж частіше шукають на YouTube. Топові канали з оглядами техніки набирають сотні тисяч переглядів, а у магазинів, що публікують відео замість або разом з текстами, значно зростають продажі. Це відмінний привід розібратися, як робиться відеоогляд товару.
alt - правила створення відеооглядів товарів
1. Визначтеся з «жанром»
Підготовку майбутнього ролика почати найкраще з питання «а що саме ми знімаємо?» Це може бути відео розпакування товару, короткий або повноцінний огляд, тест-драйв, порівняння кількох товарів або презентація новинки. Підготовка в зйомці буде залежати від того, що ви вибрали. Розпакування вимагає одного тільки товару, для огляду може знадобитися пошук інформації в Інтернеті, а для тестування - додаткове обладнання.
2. Напишіть сценарій
Навіть якщо в темі майбутнього ролика ви обізнані ідеально, на натхнення і пам'ять краще не покладатися. Є великий шанс захопитися, забратися в нетрі роздумів і забути про суть розповіді. Щоб не записати замість огляду цілий подкаст, варто підготувати як мінімум план з тезами. Але краще витратити трохи часу на повноцінний текст. Цим ви вб'єте кількох зайців.
По-перше, наша звичайна мова куди менш інформативна, ніж підготовлений виступ. Сценарій врятує ваш ролик від слів-паразитів і пауз. По-друге, ви зможете заздалегідь прочитати текст вголос і дізнатися хронометраж майбутнього відео. Якщо воно буде тривати занадто довго, відсоток тих, хто вимкне, що не додивившись (і швидше за все не лайкне), вас не потішить.
3. Не економте на обладнанні
Інтернет рясніє матеріалами про те, як знімати відео огляди товарів на смартфон. Сумна правда, однак, полягає в тому, що якість таких роликів помітно поступається знятим на повноцінну камеру. Маленька хитрість: беріть не відеокамеру, а хорошу цифрову дзеркалку з режимом зйомки відео; з їх допомогою виходить зняти і хороше відео, і якісні фотографії. Крім камери, знадобляться:
- штатив
- чутливий мікрофон
- якісне освітлення
Світло можна взяти «постійне» для фотозйомки або обмежитися світлодіодними лампами високої потужності. Врахуйте, що лампи мерехтять і знімати з ними можна, тільки використовуючи ручну настройку камери. Вибір між студійним мікрофоном, «петличками» і спрямованим мікрофоном, який кріпиться на камеру, залежить багато в чому від вашого бюджету і сценарію огляду. Студійні коштують найбільше, але і якість звуку у них безсумнівно вище. У приміщенні можна спробувати вкластися в хороший світло і звук, а знімати на флагманський смартфон (Iphone 12 Pro Max наприклад). Але краще все-таки взяти камеру напрокат.
alt - який обрати фон для відеоогляду товару
4. Виберіть відповідний фон
Іноді найпростіше рішення - найефективніше. Розпакування і демонстрація товару виглядає найбільш естетично на чистому білому тлі. Декорації гарні для тест-драйвів. Креативний антураж добре виглядає на якомусь авторському каналі, але з ним дуже просто не вгадати. Плюс, будь-яка додаткова візуальна інформація буде відволікати глядача від змісту ролика і потихеньку втомлювати.
Так що білий фон - ваш друг. А прикрасити його без особливих зусиль можна в процесі подальшої обробки знятого. Тоді ж, до речі, можна додати вотер-марк магазину або каналу. Це виглядає значно сучасніше і елегантніше банерів в кадрі.
5. Виставте хороше світло
Цьому навику потрібно вчитися. Поки не навчитеся, наймайте професіонала-фотографа зі своїм обладнанням. Студійне освітлення - ідеальний варіант, хоча і воно іноді ламається і підводить. Яскраве денне світло теж відмінно підходить для зйомок, але, на жаль, далеко не всі товари виглядають в обстановці парку або вулиці доречно. Зйомку на природі краще приберегти для спортивного обладнання, а парк - для мобільних гаджетів або електротранспорту. Але якщо у вас є ідея, як знімати цікаві огляди на товари для будинку на галявині посеред лісу - чому б і ні.
6. Знайдіть цікавого ведучого
Товар, що б там не говорили рекламні слогани, не може говорити сам за себе. Людина, яка буде робити це в кадрі (або за кадром) забезпечить вашому ролику успіх. Або не забезпечить. Щоб усі зусилля не обернулися провалом, ведучому як повітря потрібні хороша дикція, вміння говорити на камеру і харизма. Якщо є можливість, запросіть когось з досвідом роботи диктором, пройденими курсами ораторської і акторської майстерності за плечима. Якщо нікого немає, відрепетируйте кілька разів те, що будете знімати на камеру. Не бійтеся робити повторні дублі і пробні зйомки.
З харизмою складніше - її просто так не зіграєш. Але якщо людина перед камерою дійсно розбирається в тому, про що розповідає, якщо йому цікава тема, то, як правило, таку людину цікаво слухати. Пристрасть важко підробити, а сучасна Інтернет-публіка любить щирість і не терпить штучного підходу.
7. Показуйте і розповідайте
Те, що відбувається у вас в кадрі, має ілюструвати текстову частину ролика. Підбирайте ракурси, щоб глядач міг повністю розглянути товар і аксесуари. Вибудовуйте драматургію ролика так, щоб слова ведучого і відеоряд не суперечили один одному.
alt - монтаж відео огляду товару
8. Не забувайте про монтаж
«Не важливо, що зняли, важливо як змонтували» - їдко жартували радянські кіношники. Жарти жартами, а монтувати відеоролик потрібно ретельно, акуратно і безжально. Не бійтеся пустити під ніж невдалий фрагмент. І не економте на програмному забезпеченні. Пам'ятаєте поради про обладнання? Так ось, ПО - точно такий же інструмент успіху, як камера і мікрофон. Adobe Premiere, Vegas, FileLab Video Editor коштують грошей, але завдяки їм ви зможете виправити гріхи запису, на повну скористатися можливостями камери, зробити голосніше занадто тихий звук.
Одним словом, професійне ПО - це те, що дозволяє зробити важливий крок від аматорського каналу до майже професійного медіа. До речі, у кожної з цих програм є безкоштовний пробний період (як правило, 30 днів), так що купувати наосліп не доведеться.
9. Зробіть власний канал
Відповідь на питання«як зробити огляд товару доступним максимальному числу глядачів» вже деякий час тривіальний і простий: канал на Youtube. Решта відео-платформ, на зразок Vimeo, існують, здається, тільки тому, що на Ютьюб занадто багато відео видаляється за порушення копірайту. Так що використовуйте музику з безкоштовних звукових бібліотек, контент заливайте на свій власний youtube-канал. Цим, в принципі, можна і обмежитися, а в соціальних мережах публікувати посилання на відео. Хочете ще трохи збільшити охоплення аудиторії за рахунок Фейсбуку - завантажте ролик на свою сторінку замість посилання.
10. Не бійтеся невдач
Остання порада підходить для початківців в будь-якій справі. Не бійтеся невдалого старту. Перші відео у вас в будь-якому випадку будуть гірше, ніж у тих, хто займається цим давно. Переробляйте. Експериментуйте. Вчіться користуватися інструментарієм. Єдиний спосіб достеменно дізнатися, як робити успішні огляди на товари - пробувати їх робити. Якщо ваші ролики будуть нести корисну інформацію - аудиторія з'явиться. Якщо їх буде цікаво дивитися - вам пробачать технічні помилки новачка.